کود شیمیایی سفید و سیاه موجب افزایش طول عمر می شود

تطبیق زمان مصرف کود شیمیایی سفید و سیاه با تغییر تقاضای محصولات شما، جذب N محصول را به حداکثر می رساند و هزینه های کود شما را به حداقل می رساند.

همیشه هدف خود را از مصرف کود در زمانی که خاک غرقابی است یا احتمال دارد به آن تبدیل شود، به عنوان مثال، قبل از پیش بینی باران شدید، اجتناب کنید. در نظر بگیرید که محصولات زراعی معمولاً فقط از مقادیر کمی از نیتروژن در مراحل اولیه رشد استفاده می کنند، بنابراین اگر بیشتر محصولات مورد نیاز N را در زمان کاشت یا نزدیک به آن استفاده کنید، احتمال تلفات N بیشتر است.

کود
آگاهی از وضعیت رطوبت و ذخایر نیتروژن خاک و تامین آن باید در نظر گرفته شود. سایر منابع N غیر کود را در نظر بگیرید، به عنوان مثال، معدنی N خاک، معدنی N آلی از بقایای محصولات قبلی، کودهای دامی و آب آبیاری.

محدودیت‌های زیرزمینی مانند شوری، اسیدیته یا بور بالا را در نظر بگیرید که ممکن است توانایی محصولات شما را برای استفاده مؤثر از نیتروژن محدود کند.

این زمین زراعی است که بشریت را زنده و شکوفا نگه می دارد. گیاهان غذا، فیبر، مسکن و انبوهی از فواید دیگر را فراهم می کنند و کود نقش کلیدی در این فرآیند دارد.

از آنجایی که انتظار می‌رود جمعیت جهان تا سال 2050 از 9 میلیارد نفر فراتر رود، برای تقویت تولید محصولات کشاورزی بیش از هر زمان دیگری به کود برای تغذیه و سلامت مردم نیاز خواهد بود.

همه گیاهان در حال رشد برای رشد کامل به پتانسیل ژنتیکی خود به 17 عنصر ضروری نیاز دارند. از این 17، 14 مورد توسط گیاهان از طریق خاک جذب می شوند در حالی که سه باقیمانده از هوا و آب می آیند.

چندین نسل از علم خاک دانشی را در مورد چگونگی آزمایش سطوح مواد مغذی در خاک، نحوه جذب گیاهان و بهترین روش جایگزینی آن مواد غذایی پس از برداشت به دست آورده‌اند. اینجاست که کود وارد می شود.

نیتروژن، فسفر و پتاسیم، یا NPK، “3 بزرگ” مواد مغذی اصلی در کودهای تجاری هستند. هر یک از این مواد مغذی اساسی نقش کلیدی در تغذیه گیاه دارند.

نیتروژن به عنوان مهمترین ماده مغذی در نظر گرفته می شود و گیاهان بیش از هر عنصر دیگری نیتروژن را جذب می کنند. نیتروژن برای اطمینان از سالم بودن گیاهان و رشد آنها و خوردن آنها پس از برداشت، ضروری است.

به این دلیل که نیتروژن در تشکیل پروتئین ضروری است و پروتئین بیشتر بافت های موجودات زنده را تشکیل می دهد. در زیر تصویر ذرتی است که کمبود نیتروژن دارد.