چرا از لیوان های مسی استفاده میکنیم

تاریخچه نوشیدنی همراه با خواص فیزیکی لیوان در یک لیوان مسی سرو می‌شوند. اگرچه داستان منشأ متناقضی دارد، اما ظروف مسی حداقل تا حدودی در حدود سال 1941 توسط جک مورگان، صاحب میخانه بریتانیایی لس آنجلس Cock ‘n’ Bull ساخته شد.

به گفته مورگان کوکتل، تد هیگ، جک مورگان دوست دختری داشت که صاحب یک شرکت تولید مس بود. برخی نسخه‌ها نشان می‌دهند که تامین‌کننده اصلی مس ممکن است سوفی برزینسکی، یک مهاجر روسی باشد. در هر صورت، لیوان‌های مسی به‌عنوان ظرفی مناسب برای برندسازی نوشیدنی به وجود آمدند.

جان مارتین (که اخیراً اسمیرنوف را خریده بود) همراه با جک مورگان، این نوشیدنی را تولید کرد، زیرا هیچکدام نمی توانستند کالاهای مربوطه خود را بفروشند: مورگان، آبجو زنجبیل و مارتین، ودکا. برای بازاریابی این نوشیدنی، جان مارتین از یک بار به بار دیگر رفت و از افراد مشهور با قاطرهای مسکو و ساقی‌هایی که لیوان‌های مسی و همچنین ظروف مسی و ودکای اسمیرنوف در دست داشتند عکس گرفت. این کمپین محبوبیت نوشیدنی را به عنوان سرو در لیوان مسی افزایش داد.

دما

کوکتل در یک لیوان مسی با یخ و لیموترش
مس یک رسانای حرارتی برتر است، بنابراین لیوان‌های مسی به دمای داخل واکنش نشان می‌دهند و بسته به نوشیدنی آن را سرد یا گرم نگه می‌دارند. وقتی لیوان‌های مسی حاوی یک ظروف مسی هستند، خنک می‌شوند و هنگام نوشیدن احساس سردی ایجاد می‌کنند. این امر به ویژه در هوای گرم که نوشیدنی های سرد می توانند به راحتی ذوب شوند، مطلوب است.

ویژگی دما به ویژه برای لیوان های مسی خالص و بدون آستر صادق است. لیوان‌های مسی آستردار معمولاً با روکش مس روی نیکل، فولاد ضد زنگ یا قلع پوشانده می‌شوند. اگرچه این باعث می‌شود لیوان‌های آستردار بادوام‌تر و کمتر مستعد شستشوی مس شوند، اما به دما دقیقاً مانند لیوان‌های بدون آستر پاسخ نمی‌دهند و چیدمان ظروف مسی در اشپزخانه زیبایی به فضا می بخشد..

ظروف مسی

صادرات ظروف مسی

طعم

به نظر می‌رسد که مس سرد گازدار بودن کربناته در لیوان مس را تشدید می‌کند و جرعه‌هایی با طراوت و رایحه‌ای معطر ایجاد می‌کند. بسیاری از مصرف کنندگان ظروف مسی نیز می گویند که فنجان مسی طعم آبجو زنجبیل تند و لیمو ترش را افزایش می دهد.

کوکتل در ابتدا در لیوان های مسی به عنوان پاسخی به نزدیکی نوشیدنی به محصول (لیوان های مسی) سرو می شدند. با این حال، لیوان مسی ثابت کرده است که یک انتخاب مناسب برای سرو این کوکتل خوش طعم و مورد علاقه مردم است. برای اینکه لیوان های مسی خود را در شرایط اولیه نگه دارید، همیشه مطمئن شوید که آنها را پس از استفاده به درستی بشویید.