نقش بادمجان در تغذیه جهانی

سبزیجاتی که با آبیاری فاضلاب از فاضلاب و پساب‌های صنعتی رشد می‌کنند، توسط مردم مصرف می‌شوند و به دلیل تجمع فلزات سنگین از طریق مصرف جیره‌ای این گیاهان غذایی آلوده، خطرات جدی برای سلامتی ایجاد می‌کنند.
پس از گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل، بادمجان سفید مینیاتوری یکی از محصولات رایج سولاناسه اقتصادی تجاری است.
این محصول میوه ای پرمحصول و دارای زیست توده است که به خوبی با محیط های گرم و مرطوب سازگار است.
بادمجان قلمی ریز دارای فواید بی شماری برای سلامتی از جمله عملکرد آن در پیشگیری از بیماری های مزمن و همچنین اثرات اجزای فنلی آن بر سلامت انسان است، مانند خواص محافظت کننده قلب، ضد سرطان، آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد دیابت.
در سرتاسر جهان، بیش از 1800000 هکتار حدود 50 میلیون تن بادمجان تولید می‌کند.
بادمجان
تولید بادمجان لامپی گلخانه ای در چند کشور رایج است. 29.5 میلیون تن در چین که بزرگترین تولید کننده است، پس از آن در هند با 13.5 میلیون تن، در مصر 1.2 میلیون تن، در ایران 0.85 میلیون تن و در ترکیه 0.82 میلیون تن قرار دارند.
در اکثر کشورهای در حال توسعه، کمبود آب نگرانی اصلی است.
بر اساس گزارش موسسه بین المللی مدیریت آب، 1.8 میلیارد نفر تا سال 202523 با کمبود شدید آب مواجه خواهند شد. بنابراین، استفاده از آبیاری غیر متعارف (به عنوان مثال، فاضلاب) یک منبع ضروری آب آبیاری برای کاهش فشار بر آب شیرین است. در این زمینه، ما فرض می کنیم که کشت محصولات گیاهی در خاک کشاورزی آبیاری شده با فاضلاب ممکن است ایمنی غذا و سلامت انسان را تهدید کند.
در نتیجه، بررسی محتوای فلزات سنگین گیاهی برای کاهش غلظت آنها در گیاهان زراعی و جلوگیری از سمیت آنها بسیار مهم است.
بنابراین، هدف از این مطالعه بررسی میزان انتقال فلزات سنگین از خاک آبیاری شده با فاضلاب به بخش های خوراکی Solanum melongena ( بادمجان سفید مصری) برای تعیین ایمنی بهداشتی و پایداری آن برای مصرف عمومی بود.
  • منابع:
    1. Safety assessment and sustainability of consuming eggplant (Solanum melongena L.) grown
  • تبلیغات:
    1. آلودگی های کشنده هوا را تماشا کنید!
    2. زالویی که خون بدن 100 فرد را خورد!
    3. چهار روش برای کار آفرینی موفق!
    4. کاربرد قابلمه در ساخت اتاق کامیون!