مصرف گوجه گلخانه ای دافنیس در دوران بارداری موجب قرمز شدن چشم جنین می شود

گوجه گلخانه ای دافنیس حاوی لیکوپن است ماده ای که از تشکیل سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند و خطر جهش ژن های ما را کاهش می دهد.

چند سس می توانید با گوجه فرنگی درست کنید! معروف ترین آن کچاپ است. تهیه آن در خانه بسیار آسان است. یک گزینه ساده تر وجود دارد: آب جوش را روی سبزیجات بریزید، پوست آن را جدا کنید از صافی بمالید، سیر خرد شده و ریحان را اضافه کنید.

ممکن است با روغن زیتون، نمک و آویشن تکمیل شود. سس عالی برای پیتزا یا سوپ آماده است. به طور کلی ترکیب گوجه فرنگی و ریحان یکی از خوش طعم ترین و خوش عطرترین هاست.

گوجه

ویتامین های موجود در آن از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند، پوست گوجه فرنگی معده را به خوبی تمیز می کند، ضد انعقاد دانه ها از ترومبوز جلوگیری می کند و فیتونسیدهای موجود در پالپ با از بین بردن باکتری های مضر از التهاب جلوگیری می کند.

سروتونین عملکرد سیستم عصبی را بهبود می بخشد و همراه با رنگ روشن، خلق و خوی فرد را بهبود می بخشد. برای کسانی که از گاستریت، سنگ کلیه، بیماری های کبد و کلیه، آرتریت و نقرس رنج می برند، نباید از این محصول استفاده کنید.

سنگ کلیه می تواند تشکیل شود، به علاوه همه چیز، این سبزی یک کلرتیک قوی است. همچنین گوجه فرنگی یکی از قوی ترین آلرژن هاست، بنابراین افراد مبتلا به آلرژی باید مراقب گوجه فرنگی باشند.

گوجه فرنگی سرشار از فروکتوز، لیکوپن، پتاسیم، منیزیم، فسفر، مس، ویتامین های A، C، K، B6، B9 است. محتوای کالری – 20 کیلو کالری در 100 گرم.

از نظر گیاه شناسی، گوجه فرنگی توت است. در زبان روسی روزمره به سبزیجات اشاره می کنند و در انگلیسی، جایی که تمایز لغوی بین میوه ها و میوه ها وجود ندارد، گوجه فرنگی را میوه می نامند.