لوله و اتصالات گاز موجب افزایش آلودگی هوا در مازندران شد

بسیاری از ما برای گرم کردن، پخت و پز یا استفاده های دیگر به گازی که از خانه مان می گذرد وابسته هستیم. با این حال، ما همیشه لوله‌هایی را که این گاز را از منبع وارد خانه می‌کنند، در نظر نمی‌گیریم.

بنابراین، لوله و اتصالات گاز در یک خانه کجا می روند؟ ایمن هستند؟ ما به لوله کشی گاز در یک خانه، محل کار و مواد ساخت آن نگاه خواهیم کرد.

شما متوجه خواهید شد که این سیستم چگونه کار می کند و اینکه آیا از برنامه های کاربردی حداکثر استفاده را می کنید یا خیر.

لوله های گاز یا خط تامین گاز، خطوط تامینی هستند که از طریق آن گاز طبیعی از منبع اصلی خارج از خانه به داخل خانه جریان می یابد.

کوره های گاز و آبگرمکن ها گاز خود را از آنجا تامین می کنند. همین امر در مورد محدوده های پختی که از گاز طبیعی استفاده می کنند نیز صدق می کند.

لوله

لوله های گازی که در خانه شما کار می کنند تنها سیستم لوله کشی نیستند که گازرسانی به خانه را ممکن می کنند. هر زمان که سیستم گرمایش، کوره یا محدوده گاز را روشن می کنید، گاز قبل از ورود به لوله های خانه شما از طریق بسیاری از خطوط لوله گاز طبیعی عبور می کند.

فشار گاز هنگام حرکت از شرکت گاز زیاد است، اما مسافتی که برای رسیدن به خانه شما طول می کشد فشار را به حداقل می رساند.

بنابراین، هر چه گاز به خانه شما نزدیکتر شود، فشار کاهش می یابد. در غیر این صورت ممکن است لوله های تعبیه شده در دیواره ها را سوراخ کرده و باعث آسیب بیش از حد شود.

اکثر خانه ها دارای کنتور گاز در پشت یا کنار خانه هستند و پس از روشن شدن کنتور، لوله اصلی گاز حرکت را در داخل خانه آغاز می کند.

لوله اصلی گاز ممکن است در اتاق زیر شیروانی باشد، اما خانه های جدیدتر ممکن است آن را در مکان دیگری داشته باشند. نقشه خانه باید نشان دهد که لوله برای بازرسی مناسب کجاست.

این لوله وظیفه تامین گاز طبیعی را به لوله های کوچکتر داخل خانه قبل از رسیدن گاز به وسایل گازسوز بر عهده دارد. همین قانون و سیستم تامین برای انواع دیگر گاز در خانه شما از جمله گاز پروپان نیز صدق می کند. با این حال، مخازن پروپان در ملک شما به جای لوله های گاز در طول خانه، گاز پروپان را برای خانه تامین می کند