لامپ مهتابی با پایه موجب افزایش انرژی برق می شود

لامپ مهتابی با پایه LED تقریباً برای همه طیف‌های استفاده در خانه در دسترس هستند (Pixabay). مارتین برندس از تیم مشاوره انرژی انجمن فدرال مراکز حمایت از مصرف کنندگان آلمان می گوید: «تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده است که یک لامپ مهتابی با پایه LED تا 10 برابر بیشتر از لامپ مهتابی با پایه های رشته ای قبلی نور ارائه می دهد.

روشنایی یک لامپ مهتابی با پایه بر حسب لومن اندازه گیری می شود و به شار نوری یا مقدار نوری که لامپ مهتابی با پایه ساطع می کند اشاره دارد. هر چه مقدار لومن بیشتر باشد، لامپ مهتابی با پایه روشن تر است.

برندیس اضافه کرد که بسیاری از مصرف‌کنندگان به داده‌های وات وابسته هستند و این توضیح می‌دهد که چرا تولیدکنندگان تصمیم گرفته‌اند لامپ مهتابی با پایه‌های LED را با مقادیر وات تشخیص دهند، زیرا یک LED 60 واتی بسیار روشن به نظر می‌رسد.

درجه روشنایی اتاق به ماهیت استفاده و ترجیحات شخصی صاحب خانه مربوط می شود و در اینجا باید به مقدار Lux توجه داشت که میزان نور تابیده شده بر سطح را نشان می دهد.

لامپ

فولمن توصیه می کند که در اتاق نشیمن و سایر قسمت های خانه از ارزش 300 لوکس استفاده کنید و برای مکان هایی که کارهای بصری در آنها انجام می شود.

مانند دفاتر یا مکان هایی که خطراتی مانند اجاق گاز یا سطح کار در آشپزخانه دارند، بهتر است با مقدار 500 لوکس روشن شود که این به معنای شار نور 500 لومن در متر مربع است و با استفاده از لامپ مهتابی با پایه های اضافی مانند لامپ مهتابی با پایه رومیزی یا لامپ مهتابی با پایه های داخلی می توان به نرخ نور بالاتری دست یافت.

یکی دیگر از معیارهای کیفیت روشنایی این است که وسایل روشنایی تا چه حد رنگ های محیطی را به خوبی نمایش می دهند. برندز توضیح داد که “مصرف کننده میزان نمایش رنگی را از طریق مقدار Ra یا CRI تشخیص می دهد و مقدار 100 مشابه نور روز است.”