فرش ابریشمی قم رکورد صادرات ایران را در سال 1401 زد

فناوری‌های جدیدی معرفی شده‌اند که به فرش ابریشمی قم قدیمی اجازه می‌دهد تا به فرش ابریشمی قم جدید یا محصولات دیگر بازیافت شود.

بر اساس مطالعه یک تولیدکننده از 121 میلیون پوند فرش ابریشمی قم فرسوده جمع آوری شده، 85 درصد به فرش ابریشمی قم جدید بازیافت شد و نیاز به تهیه مواد اولیه را از بین برد.

در سال 2003 موسسه بازرسی گواهینامه تمیز کردن و ترمیم نشان داد که به طور سالانه، کف‌های سطح سخت دو و نیم برابر بیشتر از فرش ابریشمی قم به زمان تمیز کردن نیاز دارند و لوازم تمیز کردن برای کف‌های وینیل حدود هفت برابر گران‌تر از کفپوش‌های موکت‌شده است.

فرش

فقط در تعطیلات کلیسا یا در حضور اشراف بر روی زمین قرار می گرفتند در غیر این صورت به دیوار آویزان می شدند یا برای پوشش استفاده می شدند.

میز، نیمکت و صندوقچه و به ویژه در ایتالیا، آنها را به عنوان تزئین در طول جشنواره ها روی بالکن آویزان می کردند. با در نظر گرفتن این نگرش اروپایی، سازندگان مصری چندین شکل و اندازه غیرمعمول برای بازار اروپا ایجاد کردند: فرش ابریشمی قم های مربع، گرد و صلیبی شکل که مشخصا برایمیز به جای طبقه در قرن هفدهم، پوشاندن تمام کف با فرش ابریشمی قم‌های گره‌دار گران‌قیمت مد شد.

اواسط قرن بیستم شاهد رونق قیمت فرش ابریشمی قم‌های عتیقه بود که منجر به بازگرداندن قطعات انتخاب‌کننده به دیوار شد. فرش ابریشمی قم‌های شرقی علاوه بر پوشش کف، کاربردهای بسیاری نیز داشته‌اند.

آن‌ها پرده‌های زیبا می‌ساختند، به عنوان پول خراج خدمت می‌کردند و غالباً هدیه‌ای از یک ایالت به ایالت دیگر بودند. از آنها به عنوان پتو، سایبان، پوشش دهانه چادرها و پوشش مقبره استفاده می شد.

آنها همچنین روکش های زین و کیسه های نگهداری عالی را برای استفاده در چادرها ساخته اند. چنین قالی‌های متواضعی همیشه به زندگی مردم نزدیک بود، مردمی که به آن‌ها توجه زیادی می‌کردند و نمادهای محافظت‌کننده در آن‌ها می بافتند.

از دیگر کاربردهای عجیب و غریب تر، کمک به مرگ المستعیم، آخرین خلیفه بغداد که در سال 1258 در فرش ابریشمی قم پیچیده و تا حد مرگ کتک خورد و به طرز چشمگیری تقویت شده است.