شرایط نگهداری بخاری برقی قابل حمل در سال های اخیر به چه صورت می باشد؟

از آنجایی که فوریه به نیمه رسیده است، اکنون می توانم بگویم که به ماه مارس نزدیکتر شده ایم، یعنی به بهار نزدیکتر شده ایم، یعنی هوای گرمتر. اما، چه کسی در حال شمارش است؟ اما، تا آن زمان، هوای سرد زمستانی اجتناب‌ناپذیر به معنای استفاده مکرر از بخاری‌های برقی قابل حمل (بخاری‌های فضایی) و سایر وسایل گرمایشی برای عبور ماست. اگرچه ممکن است یک عمل بی ضرر به نظر برسد، بخاری های قابل حمل با خطراتی همراه هستند. هم کاربران و هم مسئولان کد باید از اقدامات ایمن آگاه باشند تا اطمینان حاصل شود که آتش سوزی ناشی از وسایل گرمایشی به حداقل می رسد.


NFPA 1، کد آتش، الزامات مربوط به بخاری های برقی قابل حمل را در بخش 11.5.3 به شرح زیر ارائه می کند:

11.5.3 بخاری برقی قابل حمل. 11.5.3.1 AHJ مجاز است استفاده از بخاری های برقی قابل حمل را در شرایط اشغال یا موقعیت هایی که چنین استفاده یا عملیاتی خطر ناروا را برای جان یا دارایی ایجاد کند ممنوع کند. 11-5-3-2 بخاری های برقی قابل حمل باید طوری طراحی و جانمایی شوند که نتوان آنها را به راحتی واژگون کرد. 11.5.3.3 همه بخاری های برقی قابل حمل باید فهرست شوند.

بخاری های برقی کنار سالنی قابل حمل در بسیاری از مکان ها استفاده می شود، از جمله یک بخاری معمولی که در زیر میز در ادارات استفاده می شود. اگرچه قرار دادن بخاری زیر میز یا میز احتمال واژگونی آسان بخاری را کاهش می دهد، بخاری نیز به راحتی فراموش می شود. بخاری که برای مدت طولانی روشن بماند می تواند مواد قابل احتراق را که ممکن است زیر میز یا میز نیز ذخیره شده اند بیش از حد گرم کند. به مدیران تأسیساتی که اجازه استفاده از بخاری های برقی فضایی را می دهند باید دستور داده شود که به کارکنان یادآوری کنند که در پایان روز آنها را خاموش کنند و مواد قابل احتراق را از بخاری دور نگه دارند.

  • منابع:
    1. Common Causes of Electric Space Heater Fires & Methods of Prevention
  • تبلیغات: 
    1. نبات می تواند رنگ خون را تغییر دهد
    2. تسلا با استفاده از لوله پلیکا ماشین برقی ساخت.
    3. آموزش مزه دار کردن ماهی قزل آلا
    4. گمراه‌کننده‌ای که دارد کاشی‌های معدن از مواد معدنی خاک رس