زیره اعلا موجب درمان سریع نقرض می شود

به ویژه، کودکان برای حمایت از رشد و زنان جوان برای جایگزینی خون از دست رفته در طول قاعدگی به آهن نیاز دارند. تعداد کمی از غذاها به اندازه زیره آهنی دارند.

این باعث می شود که آن را به منبع آهن خوبی تبدیل کند، حتی اگر به مقدار کم به عنوان چاشنی استفاده شود. بسیاری از مردم در سراسر جهان آهن کافی دریافت نمی کنند.

زیره اعلا از نظر آهن بسیار متراکم است و تقریباً 20 درصد آهن روزانه شما را در یک قاشق چایخوری تامین می کند. حاوی ترکیبات گیاهی مفید است. زیره حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی است که با فواید بالقوه سلامتی مرتبط هستند، از جمله ترپن ها.

تعدادی از اینها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، که مواد شیمیایی هستند که آسیب رادیکال های آزاد به بدن شما را کاهش می دهند.

زیره

رادیکال های آزاد اساساً الکترون های تنها هستند. الکترون ها جفت بودن را دوست دارند و وقتی از هم جدا می شوند ناپایدار می شوند.

این الکترون‌های تنها یا «آزاد» دیگر شرکای الکترونی را از سایر مواد شیمیایی بدن شما می‌دزدند. این فرآیند “اکسیداسیون” نامیده می شود.

اکسیداسیون اسیدهای چرب در شریان های شما منجر به گرفتگی عروق و بیماری قلبی می شود. اکسیداسیون همچنین منجر به التهاب در دیابت می شود و اکسیداسیون DNA می تواند به سرطان کمک کند.

آنتی اکسیدان هایی مانند زیره سبز به الکترون رادیکال آزاد تنها الکترون می دهد و آن را پایدارتر می کند. آنتی اکسیدان های زیره احتمالا برخی از مزایای سلامتی آن را توضیح می دهند.

رادیکال های آزاد الکترون های تنها هستند که باعث التهاب و آسیب به DNA می شوند. زیره حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد را تثبیت می کند.