زنی با استفاده از شیره خرما سفت شده حلوای گردویی درست کرد

بر این اساس، شرکت‌های بزرگ به تولید شیره خرما سفت شده مطابق با بالاترین استانداردهای کیفی مشغول هستند. از جمله شرکت های آمریکایی تولید کننده شکر خرما، NOW Foods است.

این شرکت عمدتاً به دلیل انتشار ویتامین ها و عناصر کمیاب مانند D3 یا مولتی کمپلکس برای افراد مسن شناخته شده است. با این حال، کاتالوگ همچنین حاوی بسیاری از محصولات مفید است که هر روز مورد نیاز است.

روب شربت غلیظی است که از خرما استخراج می شود. عسل خرما ، شربت خرما ، شربت خرما ( عربی رُب ، عبری سیلن یا سیلان ، سیلان ؛ فارسی شیره خرما ) یک شربت میوه ای غلیظ قهوه ای تیره و شیرین است.

(انگلیسی)روسی.استخراج شده از خرما . به طور گسترده در آشپزی لیبی استفاده می شود. شربت خرما سرشار از مونوساکاریدها ، گلوکز و فروکتوز است.

 

بنابراین بیشتر قند موجود در آن به جریان خون در دهان جذب می شود، به این معنی که سطح گلوکز خون را سریعتر و موثرتر از سایر شربت ها افزایش می دهد.

بنابراین، برای افرادی که از هیپوگلیسمی رنج می برند ، با عدم تحمل ساکارز بسیار مناسب است . (انگلیسی)روسی.یا با مشکلات لوزالمعده که در جذب دی ساکاریدها مشکل دارند.

شربت خرما حاوی منیزیم و پتاسیم بیشتری نسبت به برخی از شیرین کننده های طبیعی مانند شربت افرا و عسل است و به همین دلیل در سال های اخیر جایگزین محبوبی برای شکر شده است.

همچنین به دلیل محتوای بالای فنل ها و فلاونوئیدها  غنی از آنتی اکسیدان است و نشان داده شده است که فعالیت ضد التهابی دارد. این شربت به طور گسترده در لیبی استفاده می شود ، معمولاً همراه با asida ، یک دسر فرنی مانند.