تفاوت بین ظروف مسی و نچسب

آشپزی فعالیتی است که در همه جا انجام می شود، صرف نظر از کشور، شرایط اقتصادی یا فرهنگ. از ابتدا انجام شده است. در حالی که قبلاً این کار آسان بود زیرا بیشتر سبزیجات نیمه پخته یا خام خورده می شدند. اما امروزه چندین غذا و سوپ و چیزهای مختلف معرفی شده است. به ندرت کسی سبزی نیم پز یا نپخته می خورد، مگر اینکه سالاد باشد.

برای طبخ آنها تجهیزات جدیدی با برخی فناوری های پیشرفته معرفی شده است. این کار تکمیل فرآیند را آسان می کند و مشکلاتی مانند سوختن یا حتی پختن بیش از حد را ایجاد می کند. این نوع تجهیزات عبارتند از ظروف مسی و نچسب. در حالی که هر دوی آنها به یک هدف از پخت و پز عمل می کنند، اما بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.

ظروف مسی

قیمت ظروف مسی کیلویی

تفاوت اصلی  با نچسب این است که ظروف مسی به دلیل دارا بودن مس در گرم شدن سریع و همچنین پخش یکنواخت حرارت خوب است، در حالی که در مقایسه ظروف نچسب به سرعت گرم نمی شوند (مگر اینکه آنها همچنین دارای یک پوشش از مس هستند). آنها همچنین از نظر مقرون به صرفه بودن، واکنش پذیری و غیره متفاوت هستند.

ظروف مسی در مقابل نچسب

ظروف مسی ظروف پخت و پز ساخته شده از مس است. بنابراین تمام خواص فلز را دارد. به دلیل قدرت رسانایی بالای گرما، برای پخت سریع خوب در نظر گرفته می شود. آنها برای مدتی استفاده می شوند و برای فر نیز مناسب هستند. آنها همچنین دارای معایبی هستند، از جمله نیاز به نگهداری دارند و نمی توان آنها را برای هر ماده غذایی با طبیعت اسیدی استفاده کرد.

نچسب نوعی ظروف پخت و پز است که به طور ویژه طراحی شده است تا غذا در حین پخت به سطح نچسبد و یا بسوزد. برای تهیه غذا با این ظروف زمان بیشتری نسبت به ظروف مسی نیاز است. اما بسیار مقرون به صرفه است و نیازی به نگهداری زیادی ندارد.

این ظروف برای پخت و پز برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا گفته می شود مس یکی از بهترین فلزات با رسانایی حرارتی عالی است.

ظروف مسی

فوایدی مانند رسانایی دارد، مهمترین مزیتی که هر دیس مسی برای برنج دارد، هدایت حرارتی عالی آن است، ظروف به سرعت گرم و سرد می شوند، بنابراین در مواقع عجله یا اضطرار گزینه بسیار خوبی است، همچنین گرما را به طور یکنواخت پخش می کند. بنابراین، احتمال سوختن غذا کمتر یا اصلا وجود ندارد. و یکی دیگر از مزایای آن ظاهر زیبا و براق آن است.

در کنار تمام مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد، از جمله نمی توان از آن برای آشپزی غیر طبیعی یا اسیدی استفاده کرد، زیرا مس با اسید واکنش می دهد. همچنین اگر با استفاده از اجاق گاز القایی آشپزی می کنید، نمی توان از مس استفاده کرد. در نهایت گران است و برای برخی افراد ممکن است ارزش هر پنی را نداشته باشد.

بنابراین، ظروف مسی را می توان به راحتی توسط یک فرد با تجربه که نحوه کار با آن را می داند، استفاده کرد. در غیر این صورت، برای هر فردی که تازه کار آشپزی را آغاز کرده است، بسیار دشوار خواهد بود. و برای خاتمه دادن به معایب، ظروف مسی با یک لایه فلز دیگر برای جلوگیری از سوختن یا هرگونه واکنش اسیدی همراه است.