باتری ماشین ساینا موجب تخریب جنگل های گیلان شد

باتری های سرب اسیدی را می توان به گونه ای طراحی کرد که قدرت بالایی داشته باشند و ارزان، ایمن و قابل اعتماد باشند. با این حال، انرژی ویژه کم، عملکرد ضعیف در دمای سرد، و تقویم کوتاه و چرخه عمر مانع استفاده از آنها می شود.

باتری‌های پیشرفته اسید سرب با قدرت بالا در حال توسعه هستند اما باتری ماشین ساینا فقط در وسایل نقلیه الکتریکی قابل دسترس تجاری برای بارهای جانبی استفاده می‌شوند.

اولترا خازن ها انرژی را در یک مایع پلاریزه بین یک الکترود و یک الکترولیت ذخیره می کنند. ظرفیت ذخیره انرژی با افزایش سطح مایع افزایش می یابد.

فوق خازن‌ها می‌توانند در هنگام شتاب‌گیری و تپه‌نوردی قدرت بیشتری را برای خودرو فراهم کنند و به بازیابی انرژی ترمز کمک کنند.

باتری ماشین

آنها همچنین ممکن است به عنوان دستگاه های ذخیره انرژی ثانویه در وسایل نقلیه الکتریکی مفید باشند زیرا به باتری های الکتروشیمیایی کمک می کنند تا قدرت بار را افزایش دهند.

وسایل نقلیه الکتریکی در بازار خودروی ایالات متحده نسبتاً جدید هستند، بنابراین فقط تعداد کمی از آنها به پایان عمر مفید خود نزدیک شده اند.

همانطور که وسایل نقلیه الکتریکی به طور فزاینده ای رایج می شوند، بازار بازیافت باتری ممکن است گسترش یابد. بازیافت گسترده باتری از ورود مواد خطرناک به جریان زباله جلوگیری می کند هم در پایان عمر مفید باتری و هم در طول تولید آن.

بازیابی مواد از بازیافت همچنین مواد حیاتی را دوباره به زنجیره تامین بازگردانده و منابع داخلی برای چنین موادی را افزایش می دهد.

اکنون کار برای توسعه فرآیندهای بازیافت باتری در حال انجام است که اثرات چرخه عمر استفاده از لیتیوم یون و انواع دیگر باتری ها در وسایل نقلیه را به حداقل برساند.

اما همه فرآیندهای بازیافت یکسان نیستند و برای بازیابی مواد به روش‌های متفاوتی برای جداسازی نیاز دارند.

ذوب : فرآیندهای ذوب عناصر اساسی یا نمک را بازیابی می کنند. این فرآیندها در حال حاضر در مقیاس بزرگ عملیاتی شده اند و می توانند انواع مختلفی از باتری ها را بپذیرند از جمله لیتیوم یون و هیدرید نیکل فلز. ذوب در دماهای بالا انجام می شود که در آن مواد آلی از جمله الکترولیت و آند کربن به عنوان سوخت یا احیا کننده سوزانده می شوند.