استفاده از پیاز میدان شیراز در جنگ جهانی اول

در ایالات متحده، پیاز میدان شیراز حدود 87 درصد از تولید پیاز تجاری را تشکیل می دهد.

پیاز بنفش 8 درصد است و پیاز سفید 5 درصد اندازه پیازها از قطر کمتر از 1 اینچ تا بیش از 4.5 اینچ متغیر است.

رایج ترین سایز فروخته شده در بازار آمریکا 2 تا 3.75 اینچ است پیازچه ها در واقع پیازهای زرد، قرمز یا سفید نابالغی هستند که قبل از شروع به تشکیل پیازها برداشت می شوند.

«پیاز» و «پیاز سالاد» نام مستعار دیگری برای پیاز نارس هستند، پیاز بنفش طعم متمایزی دارد، اما طعم آن به پیاز بالغ نزدیکتر از پیاز سبز است.

ویکتوریا جار دابکوفسکی، متخصص تغذیه در موسسه ورزش تگزاس در دانشگاه تگزاس در آستین، می گوید: «پیاز برای سلامتی عالی است.

آنها منابع عالی ویتامین C، ترکیبات سولفوریک، فلاونوئیدها و فیتوکمیکال ها هستند.

فیتوکمیکال‌ها یا فیتونوترینت‌ها، ترکیبات طبیعی موجود در میوه‌ها و سبزیجات هستند که با بدن انسان واکنش نشان می‌دهند تا پاسخ‌های سالم را تحریک کنند.

فلاونوئیدها مسئول رنگدانه در بسیاری از میوه ها و سبزیجات هستند مطالعات نشان داده است که پیاز می تواند به کاهش خطر بیماری پارکینسون، بیماری های قلبی عروقی و سکته کمک کند.

یکی از فلاونوئیدهای ارزشمند موجود در پیاز کوئرستین است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و ممکن است در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشد.

آنجلا لموند، متخصص تغذیه در پلانو، تگزاس و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم‌شناسی، می‌گوید: «پیاز ممکن است علیرغم مطالعات متعدد برای سلامت قلب نیز مفید باشد».

برای شناسایی دقیق باید تحقیقات بیشتری انجام شود.
به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، کوئرستین، پیاز فواید بسیار دیگری نیز دارد که به تسکین علائم عفونت مثانه، ارتقای سلامت پروستات و کاهش فشار خون کمک می کند.

سایر مواد شیمیایی گیاهی مهم در پیاز دی سولفیدها، تری سولفیدها، سپین و وینیل دیتین ها هستند به گفته انجمن ملی پیاز، همه آنها برای حفظ سلامت مفید هستند و خواص ضد سرطانی و ضد باکتریایی دارند.
طبق گزارشی در سال 2002 در مجله Phytotherapy Research، تا حدی به دلیل استفاده از آن در پخت و پز در سراسر جهان، پیاز یکی از مهم ترین منابع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی انسان است.

محتوای آنتی اکسیدانی بالا به پیاز طعم شیرین و عطر متمایز آن می دهد. لموند می‌گوید: «این ماده غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای آمینه است که به بدن شما اجازه می‌دهد عملکرد مطلوبی داشته باشد».

“آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از آسیب و سرطان کمک می کنند.اسیدهای آمینه بلوک های ساختمانی اساسی پروتئین ها هستند و پروتئین ها تقریباً در تمام عملکردهای حیاتی بدن استفاده می شوند” سولفید موجود در پیاز حاوی اسیدهای آمینه ضروری است.